منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
دراین وبلاگ چه مطالبی بیشتر موردنیاز شما می باشد؟؟










آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
گالری عکس دفاع مقدس


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

ساعت و اوقات شرعی
ساعت فلش مذهبی اوقات شرعی
تماس بامدیر وب
تماس با ما
ترجمه متن
قرآن آنلاین
مشاهده و دریافت کد
قاب عکس شهدا
درباره ما

این وبلاگ برای شناخت هرچه بیشتر شما عزیزان ازبسیج و شهدای دفاع مقدس در اختیارتان قرار می گردد.

مدیروبلاگ حمیدرضایی

(( سلام بر امام خمینى، اسطوره زمان كه از فیضیه برخاست و كاخ ظلم و ستم فرعونیان را لرزاند و فرو پاشاند. او از سلاله پاك رسول خدا(ص) ،از تبار ابراهیم و از خاندان پیامبران بزرگ الهى است.او از نژاد حسین (ع) ،پاسدار حریم اسلام و تجلى بارز روحانیت اسلام.))

فرازی از وصیت‌نامه
شهید اسدالله بزرگ خانقاه


بسیج لشگر مخلص خداست.
امام خمینی (ره)


کلام شهدا

یا حسین، یا حسین، یا حسین آن قدر فریاد «هل من ناصرینصرنی »ات نافذ بود و آن چنان تنهایی ات سر آن تفتیده دشت برهوت دامان را به آتش کشید که اکنون در لبیک به تو ای وارث رسولان همه سختی ها را با لذت ایثار بر دوش خواهیم کشید.

شهید مجتبی طبرانی

خاطره
ناهار خونه پدرش بودیم . همه دور تا دور سفره نشسته بودم و مشغول غذا خوردن. رفتم تا از آشپزخونه چیزی برای سفره بیارم. چند دقیقه طول کشید. تا برگشتم نگاه کردم دیدم آقا مهدی دست به غذا نزده تا من برگردم و با هم شروع کنیم . این قدر کارش برام زیبا بود که تا الان تو ذهنم مونده.
شهید مهدی زین الدین

منبع : یادگاران ص 19
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
منتخب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
سایت های مراجع تقلید
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
Online User 

کد گرد شدن دو گوشه عکس

دعای فرج
موضوعات

زندگی را برای خدا بخواهید تا اینكه بر ایمانتان افزوده شود. دعا و مناجات زیاد كنید، كه با دعا و مناجات برقرار هستیم و همیشه به فكر ظهور حضرت مهدی(عج) باشید.

                                                                             فرازی از وصیت‌نامهشهید حسین رضائیهای جوادی تنها

امام خمینی (ره) :

روحیه شهادت طلبی رحمت وامانت الهی است

 

نام: حامد

نام خانوادگی :رفیعی

نام پدر:علی

تارخ تولد:1345/12/23

محل تولد:گرگان

تحصیلات: دانشجوی رشته بهداشت عمومی

تاریخ شهادت: 1367/1/16

محل شهادت:بیمارستان بقیه الله تهران

تاهل:مجرد

مزار:گلزار شهدای چناران

 

خلاصه ای از زندگی نامه شهید:

شهید بزرگوارحامد رفیعی در سال 1345 در شهرستان گرگان بدنیا آمد و پس از طی دوران کودکی، تحصیلات ابتدائی رادر گرگان و دوره راهنمائی را در شهرستان چناران گذراند و دیپلم را در تهران اخذ نمود و در سال 1364 در رشته بهداشت عمومی داشنگاه اصفهان قبول و مشغول تحصیل شد .

در سال چهارم دانشجوئی خود برای اولین بار از طریق بسیج دانشگاه در سال 1366به منطقه مریوان اعزام و در تاریخ 1366/12/26 مجروج شیمیایی شد و در تاریخ 1367/1/16 در بیمارستان بقیه الله تهران به درجه رفیع شهادت نائل شد.


شهید علی رفیعی

 بسم الله الرحمن الرحیم

شهید علی رفیعی در سال 1331 در دهستان جیرهنده از پدر و مادری کشاورز متولد شد پس از گذراندن دورۀ ابتدایی و راهنمایی برای پاسداری از میهن و وطن خود وارد نیروی انتظامی گردید  و با خدمات ارزندۀ خود توانست به عنوان پاسدارمرزهای ایران انجام وظیفه نماید تا اینکه، با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق  علیه باطل شتافت. با دلاوریهای  بی نظیر خود توانست همراه با دیگر رزمندگان اسلام  بسیاری از خاك میهن عزیزمان را كه به اشغال دشمن تجاوز گر درآمده بود آزاد سازد یكی از این خاكهای آزاد شده شهر شهید پرور آبادان می باشد پس از صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر اینكه حصر آبادان باید شكسته شود یكی از كسانی كه به این فرمان امام بزرگوار لبیك گفت شهید علی رفیعی بود این شهید جلیل القدر در نبردی كه با دشمن بعثی در اطراف آبادان انجام داد رشادتهایی كه از خود نشان داد باعث شد تا با همكاری دیگر رزمندگان شهر آبادان از محاصره دشمن پلید و بعثی آزاد شود اما در این نبرد شهید رفیعی زخمی كاری بر اثر تركش خمپاره در ناحیه سر و چشم بر می دارد و با انتقال این شهید بزرگوار به یكی از بیمارستان های تهران پس از گذشت 40 روز تحمل درد شدید از زخمهای حاصل این شهید بزرگوار در تاریخ 61/3/12 به لقاءا... ایزدی پیوست و زمینه ای شد برای شهیدانی كه بعد از او ایثارگری او را دنبال كردند و  به شهادت رسیدند.

 روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد



  

زنذگینامه سردار شهید ابوالفضل رفیعی سیج

سردار شهید ابوالفضل رفیعی سیج 

اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ رﻓﻴﻌﻰ سیج در ﺳﺎل 1334 در ﻳﻜﻰ از روﺳﺘﺎﻫﺎى اﻃﺮاف ﻣﺸﻬﺪ - ﺑﺨﺶ ﻛﻼت - ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪ.

ﻣﺎدرش ﻣﻰﮔﻮﻳﺪ: ﻳﻚ ﻫﻔﺘﻪﺑﻌﺪ از ﻣﺎه ﻣﺒﺎرك رﻣﻀﺎن ﺑﻪ دﻧﻴﺎ آﻣـﺪ. ﻫﻤﭽﻨـﻴﻦ ﻣـﻰﮔﻮﻳـﺪ: ﻗﺒـﻞ از

اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ، ﺧﺪاوﻧﺪ ﻫﻔﺖﭘﺴﺮ ﺑﻪ ﻣﺎ داد ﻛﻪ ﻫﻤﮕﻰ در ﻛﻮدﻛﻰ از دﻧﻴﺎ رﻓﺘﻨﺪ. وﻗﺘﻰ ﻣﺠﺪداً ﺑـﺎردار ﺷـﺪم،

ﺷﺒﻰ در ﺣﺎل ﺧﻮاب و ﺑﻴﺪارى ﻧﺪاﻳﻰ ﺷﻨﻴﺪم ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﭘﺴﺮت را اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﻧﺎم ﺑﮕﺬار، زﻧﺪه ﻣﻰﻣﺎﻧﺪ. ﺑﻌـﺪ

از زاﻳﻤﺎن، ﻫﻤﺴﺮم "ﻋﻠﻰاﺻﻐﺮ رﻓﻴﻌﻰ" ﮔﻔﺖ: اﻳﻦ ﻛـﻮدك را ﺑـﻪ ﻳـﺎد ﺟـﻮاد - آﺧـﺮﻳﻦ ﻓﺮزﻧـﺪ از دﺳـﺖ

رﻓﺘﻪﻣﺎن - ﺟﻮاد ﻣﻰﻧﺎﻣﻢ. اﻧﺪك زﻣﺎﻧﻰ ﻧﮕﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮد ﻛﻪ ﻛﻮدك ﺑﻪ ﺷﺪت ﺑﻴﻤﺎر ﺷﺪ، ﺑﻪ ﻳﺎد ﻧﺪاﻳﻰ ﻛـﻪ در

زﻣﺎن ﺑﺎردارى ﺷﻨﻴﺪه ﺑﻮدم اﻓﺘﺎدم و ﻣﻮﺿﻮع را ﺑﺎ ﻳﻜﻰ از اﻗﻮام - ﻛﻪ اﻫﻞ ﻋﻠﻢ ﺑﻮد در ﻣﻴـﺎن ﮔﺬاﺷـﺘﻢ. او

ﺗﺄﻛﻴﺪ ﻛﺮد ﻛﻪ ﻧﺎم ﻓﺮزﻧﺪﺑﻴﻤﺎرﻣﺎن را ﺑﻪ اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ دﻫﻴﻢ. ﺑـﺎ ﺗﻐﻴﻴـﺮ ﻧـﺎم او ﺑﻴﻤـﺎرﻳﺶ ﻧﻴـﺰ ﺑﻬﺒـﻮد

ﻳﺎفت. 






نمازشب

فضیلت نمازشب

می دانیم که روایات متعددی از ائمه ی اطهار علیه السلام در باب فضیلت نماز شب وتهجد وارد شده است.
ازجمله آنکه نماز شب شرف مومن است وباعث صحت بدن وروح ونورانی شدن صورت وکفاره ی گناهان روز می شود وبرطرف کننده ی وحشت قبر است وآنکه رزق وروزی را جلب می نماید وهمچنین موجب شرافت وبزرگواری وادای قرض است وقساوت را از قلب می برد وچشم را جلا می دهد واثار وبرکات دنیوی واخروی بسیاری برای انسان دارد.
کیفیت نمازشب
نماز شب جمعا یازده رکعت است.به ترتیب چهار نماز دو رکعتی مانند نماز صبح،بانیت نماز شب ودورکعت بانیت نماز شفع ویک رکعت آخر نماز وتر نامیده می شود.
واما دورکعت نماز اول بهتر است در رکعت دوم به جای سوره توحید،سوره ((قل یا ایها الکافرون))خوانده شود.وبعد ازاینکه هشت رکعت نماز خوانده شد دو رکعت نماز شفع خوانده می شود ویک رکعت نماز وتر ودر این سه رکعت بهتر است بعد ازحمد سوره توحید خوانده شود تا به منزله ی یک ختم قرآن باشد زیرا که سوره توحید ثلث قران است یا آنکه درنماز شفع در رکعت اول بعد از حمد سوره ناس ودر رکعت دوم سوره فلق خوانده شود ودر نماز وتر سه مرتبه سوره توحید خوانده شود وسوره ناس وفلق نیز خوانده شود وسپس در نماز وتر قنوت خوانده شود.
مستحب است که درحال قنوت گریه وزاری درپیشگاه باریتعالی دعا کنی مثلا بگویی:((استغفرالله ربی واتوب الیه))70مرتبه وسپس چهل نفر را دعا کنی باجمله ((اللهم اغفرل...(فلانی) ))درحالیکه دست چپ را به دعا بلند نموده واستغفار رابه دست راست بشماری.و روایت شده است حضرت سجاد علیه اسلام درقنوت نماز وتر 300مرتبه العفو می گفت.

نظرت بر قرآن
متن سخنرانی اقای قرائتی

93/7/24

بسم الله الرحمن الرحیم

«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»

موضوع بحث ما نظارت است. یک جلسه صحبت کردیم. این جلسه دوم است که انشاءالله می‌خواهیم نکاتی را راجع به نظارت بگوییم. نظارت قوی علامت اقتدار نظام است. کشوری که مقتدر است نظارتش هم قوی است. اگر نظارت نباشد هرکس هر کاری کند، کسی به کسی نیست.

زمان جنگ شب‌ها لامپ‌ها را خاموش می‌کردند که هواپیمای دشمن منطقه را شناسایی نکند. تاریکی بود. من داشتم می‌رفتم به یک نفر رسیدم او را می‌شناختم، دیدم در تاریکی صدای خروس درمی‌آورد. گفتم: چرا صدای خروس درمی‌آوری؟ گفت: تاریکیه کی به کیه! اگر نظارت نباشد، هرکسی هرکاری بخواهد می‌کند. نظارت نشانه اقتدار است. برای حفظ قانون لازم است. عامل تقوا است. جلوگیری از خلاف شرع، خلاف قانون و هرج و مرج است. وسیله نظم است. مانع هرج و مرج است. عامل پیشگیری است.



نقش زنان در قیام جهانى حضرت مهدى 

مفضل بن عمر گوید: امام صادق  فرمود: (وقتى كه حضرت مهدى  ظهور مى كند) همراه او سیزده زن مى باشد.

عرض كردم این زنها براى چه همراه آنحضرت هستند؟
فرمود: براى زخم بندى مجروحین و پرستارى بیماران ، چنانكه همراه پیامبر نیز بودند.
بطورى كه تاریخ صدر اسلام نشان مى دهد، در جنگها، همراه رسولخدا عده اى زن بودند كه براى آب رسانى و كمكهاى پشت جبهه و زخم بندى مجروحین و پرستارى از زخمى شدگان و حمل آنها به پشت جبهه تلاش مى كردند، و حتى گاهى به عنوان دفاع ، اسلحه بدست گرفته و با دشمن مى جنگیدند، در زمان حضرت قائم  نقش زنان با ایمان و متعهد نیز چنین خواهد بود.
حتى در میان آن 313 نفر معروف از یاران خاص و ویژه امام زمان كه هسته مركزى ارتش نیرومند جهانى امام زمان  را تشكیل مى دهند، پنجاه نفر زن (به عنوان كمك به آنها) دیده مى شود


زندگینامه حجة الاسلام والمسلمین قرائتی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب محسن قرائتى فرزند علینقى، در سال 1324 هجرى در كاشان بدنیا آمدم. مرحوم جدم، در زمان رضاخان كه با تمام قدرت با اسلام و مظاهر آن مبارزه مى‏شد، جلسات قرآن را در خانه‏ هاى مردم كاشان تشكیل مى‏داد و بخشى از عمر خود را در این راه صرف نمود. لذا فامیل ما قرائتى شد. پس از او، مرحوم پدرم با تشكیل این جلسات در خانه‏ ها، مساجد و تكایا راه پدرش را ادامه داد و به استاد قرائت قرآن معروف شد. آن مرحوم از بازاریانى بود كه حدود چهل سال با شنیدن صداى اذان، مغازه خود را مى‏بست و به سوى مسجد و نماز اول وقت مى‏شتافت. فردى بود كه با آموزش قرآن و برگزارى مجالس دینى، احیاى بعضى از مساجد مخروبه و متروكه، و تلاش در این راه، براى دیگران الگو شده بود و در عوض خداوند به او روحى مطمئن و حكمت و عرفان جوشیده از درون، عطا فرموده بود. چیزى كه ذهن و فكر او را مشغول مى‏كرد، این بود كه تا حدود سن چهل سالگى صاحب فرزندى نشده بود، تا این كه با همه مشكلات موجود در آن زمان، با عنایت و لطف خداوند بزرگ، موفق به زیارت خانه خدا و اعمال حج گردید. شاید بتوان گفت این هم در شرایط موجود زندگى‏اش، اجرى از جانب پروردگارش نسبت به تلاش و كوشش‏هاى قرآنى و دینى‏اش بود. او در همان سفر در كنار خانه خدا چنین دعا مى‏كند:

اى خدایى كه فرموده‏ اى: «ادعونى استجب لكم» (بخوانید مرا تا اجابت كنم شما را»!

اى خالق یكتا! فرزندى به من عطا فرما كه مبلغ قرآن و دین تو باشد.

این دعا به اجابت رسید و خداوند او را صاحب فرزندانى نمود كه برخى از آنان به لباس مقدس روحانیت در آمدند.



رابطه اخلاق و فرهنگ چیست؟

دكتر ناصر فكوهی

 

اخلاق در هر جامعه ای به مجموعه ای از  فرایندها، باورها، ارزش ها و کنش های اجتماعی اطلاق می شود که  بتوانند از خلال فرایند آموزش غیر رسمی (تربیت) و رسمی (آموزش مدرسه ای) به افراد منتقل شده و آنها را برای  مشارکت و جای گرفتن در جامعه به مثابه یک عنصر سازگار و همراه با دیگران و نه مخرب و ضد دیگران، آماده کند.



فرهنگ چیست ؟


جامعه شناسان برای واژه ی «فرهنگ» حدود پانصد معنا ذکر کرده اند که پرداختن به تک تک آنها و بررسی نقاط قوّت و ضعف هر یک از آن معانی و مقایسه ی آن با دین بسی دشوار خواهد بود. ما در اینجا سه گونه تعریف- که هر یک از این گونه ها شامل تعداد زیادی از تعاریف می شود- را پیش می کشیم، سپس رابطه ی دین با هر یک را بررسی خواهیم کرد.

در برخی تعاریف، فرهنگ دربرگیرنده ی اعتقادات، ارزشها و اخلاق و رفتارهای متأثر از این سه، و همچنین آداب و رسوم و عرف یک جامعه معین تعریف می شود. در گونه ای دیگر از تعاریف، آداب و رسوم شالوده اصلی فرهنگ تلقی می شود و صرفاً ظواهر رفتارها، بدون در نظر گرفتن پایه های اعتقادی آن، به عنوان فرهنگ یک جامعه معرفی می گردد.

و بالاخره در پاره ای دیگر از تعاریف، فرهنگ به عنوان «عاملی که به زندگی انسان معنا و جهت می دهد» شناخته می شود.

 





تعداد صفحات : 2

 | 1 |  2 | 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic